Identiteit

 

Wie ben je en wil je nóg meer zijn? Als organisatie, zzp’er, mkb’er, merk, team. Als mens. En: wát wil je nog méér zijn? Simpele vragen, zoveel antwoorden mogelijk. Maar hoeveel het ook zijn: één antwoord is je op het lijf geschreven. Heb je jouw antwoord al gevonden of kun je wel een frisse blik gebruiken?

Vaak is het niet eenvoudig om van jezelf/ je organisatie te zeggen waar je op dit moment staat en naartoe wilt. Of: waar je vandaan wilt. Een hemd-van-je-lijf-gesprek met mij levert dan een passend advies, inzichten en tips op. Je kunt weer verder.

Verder dus. Verder met… ja, met wat eigenlijk?  Soms is ‘verder’ het ontwikkelen van een nieuwe marketingstrategie. Het hele circus en graag zonder de clowns. Vaker nog blijkt ‘verder’ dichterbij te liggen dan je aanvankelijk dacht: vaak begint de verandering intern; bij de identiteit. En bij de medewerkers, bij motivatie en bij goede communicatie, En dan zijn we weer rond: wie ben je en wil je nóg meer zijn.

Identiteit geldt dus ook voor ‘de mens achter de medewerker’. Als alles lekker loopt, zijn ‘mens’ en ‘medewerker’ dezelfde. Maar de praktijk blijkt soms anders. Er is onvrede. Tijd voor verandering. Hoe? Kijk maar bij Coaching.