Identiteit

 

Wie ben je en wie wil je nóg meer zijn? Als organisatie, zzp’er, mkb’er, merk, team. Als mens. En: wát wil je nog méér zijn? Simpele vragen en zoveel mogelijke antwoorden. Toch is slecht één antwoord je op het lijf geschreven. Heb je dat antwoord al gevonden?

Vaak is het niet eenvoudig om van jezelf of van de organisatie te zeggen waar je op dit moment staat en naartoe wilt. Of: waar je vandaan wilt. Een hemd-van-je-lijf-vraaggesprek met mij levert dan een bruikbaar advies, inzichten en tips op. Je kunt weer verder.

Verder dus. Verder met… ja, met wat?  Soms betekent ‘verder’ het ontwikkelen van een volledig nieuwe marketingstrategie. Maar vaak blijkt ‘verder’ dichterbij te liggen dan je aanvankelijk dacht: intern. Bij de identiteit en bij teams en medewerkers. Bij motivatie en interne communicatie. Bij: wat was ook alweer de bedoeling en wie zijn we eigenlijk? En zo is de identiteitscirkel weer rond.

Identiteit geldt dus ook voor ‘de mens achter de medewerker’. Als alles lekker loopt, zijn ‘mens’ en ‘medewerker’ dezelfde. Maar de praktijk blijkt soms anders. Ben je nog wie je wilt zijn op je werk? Vind je het tijd voor een verandering? Kijk even onder ‘coaching’. Misschien heb je er iets aan.