Creatie

 

Communiceren in een over-the-top beeldcultuur. Hoe doe je dat? Met veel beeld en weinig tekst? Hoeft niet. Beelden neem je sneller op dan woorden, maar zijn snel vergeten als ze in de categorie meer-van-hetzelfde vallen. Communiceren met beelden vraagt een creatieve kijk. Communiceren met woorden vraagt nog veel meer.

Met woorden kun je iets wat je met beelden niet kunt: je kunt ze overdragen zonder papier, beeldscherm of billboard; vertellen is genoeg. Zo is het ooit immers begonnen. Als de woorden echt kloppen, hebben ze meer impact en worden ze als vanzelf doorgegeven, overgeleverd. Mond-tot-mond. Ik leef voor woorden, letters, zinnen, verhalen. Ik speel ermee, daag ze uit, kook ermee, experimenteer ermee als een jongen met z’n scheikundedoos. Try me.

Mijn kracht, volgens mijn opdrachtgevers: ik kom met een goed idee wat simpel kan worden verwoord. Want een goed idee is groot en klein tegelijk: opvallend klein in eenvoud en groot in impact. Ik ontwikkel ideeën op het niveau van organisatie-identiteit; corporate identity, Want ideeën op dat niveau zijn jarenlang houdbaar. Investeren heet dat…

Hét idee komt voort uit de vraag achter de vraag. Over wat er óók is, maar wat niemand ziet omdat het niet opvalt of omdat ze er blind voor zijn geworden. Het antwoord is een waterdicht en creatief communicatieconcept: alles wat vanuit het concept wordt gecommuniceerd, versterkt elkaar.