Creatie

 

Communiceren in een beeldcultuur. Hoe doe je dat? Weinig tekst? Hoeft niet. Beelden communiceren sneller dan woorden, maar zijn snel vergeten als ze in de categorie meer-van-hetzelfde vallen. Dat vraagt dus een creatieve kijk. Communiceren met woorden vraagt nog meer.

Met woorden kun je iets wat je met beelden niet kunt: ze overdragen zonder papier of digitaal platform. Mond-tot-mond. Woorden die kloppen, hebben impact en worden vanzelf doorgegeven.  Ik leef voor woorden. Ik speel mee, daag uit en experimenteer als een jongen met z’n scheikundedoos.

Mijn kracht, volgens mijn opdrachtgevers: ik kom met een goed idee wat eenvoudig kan worden verwoord. Want een goed idee is groot en klein tegelijk: klein in eenvoud en groot in impact. Ik ontwikkel ideeën op het niveau van organisatie-identiteit. Dat maakt ze lang houdbaar.

Hét idee komt voort uit de vraag achter de vraag. Over wat er óók is en niemand ziet. Omdat het misschien niet opvalt of in de blinde vlek zit. Het antwoord op de vraag achter de vraag is een waterdicht, creatief communicatieconcept waarbij alle uitingen elkaar versterken.